ساخت آبنما در 8 ساعت
نوشته شده توسط : estakhrbama

تنش را از استخوان های خود با آرامش و آب و هوای حیاط خلوت شستشو دهید. فقط در 8 ساعت ساخت آبنما را به پایان برسانید. از عرق ریختن در سونا خسته شده اید؟ شما به سختی کار می کنید. چیزی که نیاز دارید، مکانی است برای نشستن بی سر و صدا و گوش دادن به صداهای طبیعت. پس با ساخت آبنما در 8 ساعت همراه باشید! این پروژه چیزی نیست که برای آن استرس بگیرید. در یک تعطیلات آخر هفته، شما می توانید بسیاری از هر چیزی که در باغ باقی مانده را تبدیل به یک بنای پایدار برای آرامش کنید. همانند کاری که یکی از کارشناسان برای این خانه قدیمی انجام داده است. وقتی کار پایان یافت و ساخت آبنمای شما به پایان رسید، تنش را از استخوان های خود در آرامش، جریان های آبشاری آبنما بسازید. آرامش هرگز آسان به دست نمی آید.

 

مروری بر ساخت آبنما

یک آبنما از سه چیز تشکیل شده است

آب

آب، که در یک لوله جریان می یابد و در یک چرخه مداوم به جریان می افتد؛ یک پمپ، که آب را پمپ می کند؛ و یک تکه مجسمه، که آب در آن جریان دارد. مجسمه می تواند از هر ماده ای که آب ثابت را تحمل می کند، ساخته شود. برای پروژه نشان داده شده در اینجا، ما از سنگ های سنگین موجود در سایت استفاده می کنیم، اما بشقاب ها، برخی فلزات و یا سفال هم کار می کنند.

حوضچه

صرف نظر از مواد آبنما، سیستم درونی آبنما یکسان باقی می ماند. با یک حوضچه یا حوضچه ضد آب شروع می شود و یک حفره در زمین ایجاد می کند تا یک مخزن برای آب ایجاد شود. در بالای آن یک صفحه مش سخت است که مانع از ورود به وان می شود. سیستم پشتیبانی ساخته شده از مواد مقاوم در برابر آب روی آن قرار می گیرد، موادی از جمله کفپوش کامپوزیت، به منظور حفظ بدنه آبنما جهت جلوگیری از سقوط به حوضچه اضافه شده است. ساخت آبنما در 8 ساعت

پمپ

پمپ شناور قلب سیستم است. زیر خط آب در حوضچه نشسته است، جریان آب را از بالا فیلتر می کند و به چرخش در می آورد. از آنجاییکه پمپ الکتریسیته است، آبنما باید در دسترس کابل خروجی پمپ بیرونی قرار بگیرد. به ندرت به بیش از 50 فوت می رسد. همچنین پس از ساخت آبنما نیاز به تعمیر و نگهداری وجود دارد، بنابراین شما باید دربی را روی صفحه نمایش ایجاد کنید تا بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید، پمپ را بیرون بکشید و آن را بیرون بگذارید. لوله آب را به بالای پیچ های مجسمه بر روی پمپ حمل می کند. همچنین شامل یک سوپاپ کوچک است که به شما اجازه می دهد جریان آبنما را تنظیم کنید.

محل پمپ آبنما

با استفاده از یک بیل، حفره ای 2 اینچ عمیق تر از حوضچه و به اندازه کافی بزرگ که آن را در خود جای دهد را حفاری کنید. خاک را برای حفاظت از خاک اطراف در یک چرخ یا زمین قرار دهید.

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

حوضچه و کانال آبنما

یک تخت ضخیم 2 اینچی را از گودال زهکشی بگذارید. حوضچه را در بالای ماسه قرار دهید. در صورت لزوم، ماسه را تغییر دهید تا حوضچه تکان نوسانی نداشته باشد. فاصله را از خروجی به لبه گودال اندازه گیری کنید. قسمتی از لوله مجاور PVC را به همین اندازه ببرید. یک رشته را از لوله و یک قسمت از آن را به پمپ بکشید. دو شاخه را به صورت امنی چسب بزنید آن را به طور کامل به انتهای کانال بکشید تا دوباره به آن متصل نشود. کانال را در گودال قرار دهید و از آن عبور کنید.

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

خشک سازی

پمپ را در مرکز حوضچه قرار دهید. صفحه را بر روی گودال قرار دهید و آن را در نقطه ای مستقیم بر روی خروجی رشته پمپ قرار دهید. همچنین صفحه را در لبه نزدیک به کانال علامت گذاری کنید.

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

راه سازی پمپ

با استفاده از ابزار قیچی، یک دایره 1 اینچی را در مرکز برش دهید. سپس یک فلپ سه طرفه را در کانال ببرید که به اندازه کافی بزرگ باشد که به شما اجازه دهد پمپ را از آن خارج کنید.

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

لوله کشی

با استفاده از یک برش دهنده لوله، 4 اینچ را از انتهای لوله مس ببرید. پیچ های فشاری را در انتهای شیر باز کنید. یک مهره از شیر سوپاپ، سپس حلقه برنج یا فریل را بر روی بخش طولانی لوله قرار دهید. لوله را به یک انتهای شیر سوپاپ وارد کنید، سپس انگشت را روی فرل بر روی شیر سوار کنید. قسمت کوتاه لوله به انتهای دیگر دریچه را به همان شیوه وصل کنید. انتهای رشته آداپتور را بر روی خروجی پمپ پیچ کنید. پایه فشاری را از هم جدا کنید و مهره، سپس فورل، را در قسمت کوتاه لوله قرار دهید. لوله را با فشار وصل کنید. با استفاده از یک آچار قابل تنظیم، تمام سه مهره فشرده را محکم کنید.

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

یک لایه 2 اینچی از سنگ زهکشی را در پایین حوضچه قرار دهید. پمپ را در مرکز حوضچه بگذارید تا لوله پر شود. صفحه را روی لوله بچرخانید و آن را ترتیبی دهید که فلاپ دسترسی نزدیک کانال باشد.

کف سازی آبنما

برای ساخت آبنما با استفاده از اره، بخشی از کف آبنما را به اندازه ای ببرید که از حفره در عرض چند اینچ در هر دو طرف فاصله داشته باشد. کف آبنما را در بالای گودال و صفحه قرار دهید

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

اتصال سنگ ها

سنگ ها را برای ایجاد یک آرایش زیبا روی هم قرار دهید. زیر هر سنگ را با مداد شماره گذاری کنید تا ترتیب سنگ ها را در اختیار داشته باشید. یک سنگ را روی زمین نرم بگذارید. با استفاده از یک دریل، از طرف مسطح سنگ در آن سوراخ ایجاد کنید. این عمل را برای همه سنگ ها تکرار کنید. نکته: سطل آب را در نزدیکی دریل قرار دهید. به طور متناوب، مقداری آب روی سنگ ها برای مرطوب نگه داشتن آن ها بریزید.

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

وصل کردن آبنما

سنگ را روی لوله مس فشار دهید تا انباشته شده و متعادل شود. لوله که در آنجایی که سنگ ها پایان می یابند علامت گذاری کنید. سنگ بالا را بردارید و از یک برش دهنده لوله برای برش لوله مس 4/1 اینچ زیر علامت استفاده کنید. جای سنگ را عوض کنید. سطلی را پر از آب کنید، آب را به مقداری اضافه کنید که 5 اینچ بالای پمپ برود. شیر را باز کنید، پمپ را به برق وصل کنید، آن را روشن کنید و جریان آب را بررسی کنید. فشار آب را با شیر سوپاپ تنظیم کنید.

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

پایان ساخت آبنما

آب را با چرخاندن سنگهای انباشته شده هدایت کنید. سنگ های کوچکتر را به شکاف ها متصل کنید تا ساختمان را پایدار نگه دارید. برای قرار گرفتن دائمی سنگ ها، آب را قطع کنید و سنگ ها را با چسب سیلیکون به هم چسب بزنید. قبل از روشن کردن آبنما، چسب را خشک کنید.

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

ساخت آبنما

شرکت استخر باما با تجربه ۷ ساله خود در زمینه راه اندازی و ساخت آبنما و فواره در شهرهای کرج، تهران، ساوجبلاغ، دماوند، محمدشهر، آبعلی، هشتگرد، رودهن، سهیلیه، پردیس، کردان، جاجرود، آبسرد، طالقان، مهرشهر، فشم، چالوس، ملارد، میگون، فرمانیه، نیاوران، ونک، سعادت آباد، لواسان، مشکین دشت، شهریار، گوهردشت، فردیس، جهانشهر، عظیمیه، اندیشه، شهرک غرب، شمیران، تجریش، فیروزکوه، گچسر، رودسر، مرزن آباد، صادقیه، اکباتان، کلاردشت، سیاه بیشه، نمک آبرود، کلارآباد، جردن، صادقیه، عباس آباد، رشت، فومن، لویزان، گیشا، ولنجک، تنکابن، رامسر، ماسال، تالش، اسالم، ماسوله، سنگر، زیباکنار، متل قو، لاهیجان، سلمان شهر، کیاشهر، لنگرود،چمخاله، کلاچای، رویان، نور، ایرانشهر، چمستان، ایزدشهر، آمل، بابل، قائم شهر، فریدون کنار، بابلسر، خزرشهر، بهشهر، گرگان و ساری، آماده ارائه مشاوره به تمامی هموطنان عزیز از سراسر کشور می باشد.

 

مطالب مرتبط :

پمپ فواره

روشنایی آبنما و فواره

نازل فواره

پروژکتور آبنما و فواره

لیزرشو آبنما و فواره

کنترل آبنما

انواع آبنما

آبنما استخری

آبنما فایبرگلاس

آبنما بتونی ( طرح سنگی)

آبنما سنگی

آبنما خانگی

آبنما باغی

تجهیزات جانبی آبنما

 




:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: